Mar 10, 2011

CUTI CUTI MALAYSIAA

HI, ASSALAMMUALAIKUM

TESTING TESTING 123. okay da boleh cerita gamaknye ni. haha. y'all aku twu memang lambat betul kn aku nk cite pdhal dah berabad bnde ni jd. xpe2 cool je sudeh. dah memang begitu sejak azalinye. actually aku bukan xnk cite tp picture nye belum di upload lagik so aku pun mcm malas lah nk cite xde picture kn. kang org kate cito je lebihh. hape la hitu la. maklum manusia kene ade bukti bwu pecaye. same dengan la dgn aku ni. haha. okay cite dah nk start ni. lihat ye :)

kami pergi cuti cuti mesia bulan 2 hrtu. date nye aku lupe la pulak. tapi xsilap aku raya cina kot xpun lepas raya cina. cm gitula jangkaanye. hehe. at first aku mcm belah bagi aw nk pergi cz aku fikir my dad tinggal umah sengsorang. die xleh follow sebab die kene buek dialysis. aku cm kesian kn so mula2 aku decide yg aku xnk pergi. then setelah dipujuk2 oleh paksu and maksu ku aku pn on jelah kn.. my dad pun kata buleh duk sengsorang. jadi jumaat malam tu kami bertolak around 12.30 malam tu. tapi nk twu x belum pun sempat ngabihkan duit kt sana aku gn encik bf da habehkan duit tu kt KL ni. sebab?? haaa kami balik keje petangnye tu sempat kami soping sat beli baju die beli kasut aku. haha. makan ratus jugak lah kn. aku nk kasut memurah ja die kate alang2 tu amik jela yg elok sikit. aku pun beli lah kasut everlast. die beli jacket and selai t-shirt.. da abeh soping tu die hantar aku balik die pun balik. kemas2 ape patut an.. malam tu jugak kami se'family dinner same2 kt luar.. huhu. dlm kul11 lebih chow ke ukay perdana then twus gerak pergi langkawi..

sepanjang perjalanan tu aku diam je. xtwu sebab ape maybe penat kn balik keje xrehat ape pun then terus gerak. utk yg pertama nye paksu aku drive dulu. yg lain semua lenyap dah kt belakang uh. haha. kdg2 je aku tersedaq sbb xselesa an tido. kepala sakit buntttttt sakit. haha. setengah jln pulak anas yg bwk. aku xingat benti kt mne tht time. tp yg pasti die bwk myyyyy, seram kot. nk kate laju pun buleh tahan. bg hilang ngntuk kami bercerita kisah seram.. haaaa bg ingat kn, kowg twu jln yg tiap malam ade volkswagen kuning tp xde driver. kt mne tu ye?? kami lalu situ lah. huhu. seram seram. paksu aku pulak lenyap dah tht time. kami pulak yg segar.. then si anas pulak dah penat tuka dgn encik bf.. time encik bf bwk uh sumpah mata aku mmg xleh tahan kot. nk borak gn die pun xde hati. tido terus hanyut seda2 je da sampai jeniang. haha. terror an encik bf bwk kete? pdhal xtido lagi uh. takut2 jugak at first, kte xtwu kn. kot2 die terlelap ke.. tp alhamdulillah semua nye selamat. sampai2 ke jeniang uh kami semua berehat tepi tol hape tah, * kes xhengat lagi* haha. kami tunggu ayah and umi dtg dolu.. ayah umi duduk sane. ayah keje kt langkawi so senang lah kn kira jd tour guide. alang2 uh dah dekat jumpa lah kn. sbb agak lame dah kami xjumpa. tunggu punya tunggu punya tunggu

haaa.. encik bf sempat amik gambar :)

ayah umi lambat pulak sampai. agak sempat jugaklah kami semua gosok gg bagai. haha. lepak2 sat tepi jalan uh sambil tangkap2 gambo sume. then bile umi ayah dah sampai kami bertolak ke Jeti Kuala Kedah. xjauh sgt pun. lebih kurang setengah jam dr tempat kami benti td. sempat jugak yg lain lelap mate kn terutama encik bf.. sesampai je kami di jeti, kami ngambil brg yg patut di bawa sahaje. aku tht time degil an xnk bwk jacket pdhal dlm jeti uh sejuk bagai dlm peti esss, encik bf pesan byk kali dah sebab die penah pergi langkawi an. aku ketegaqq sgt kn kate xla pe. hamik kawwwww.. memang sejuk gila babbbb okayy :)

yelaa twulah. jalan lah dulu, nanti org sampai lah. hehe.


muka muka kegembiraan setelah beberapa min masuk kedalam..
then selang setengah jam berikutnye ; ; ; ; 

hahaha. xleh blaaa ohh tengok pic ni. memang menunjukan emosi betul

gambar tu aku yg amik actually setelah aku bwu bgun dr tido. sep baik xde org amik gambo aku time tido. haha. yg buat aku terjage tu sebab ade announcement ckp yg ade sikit masalah. ya allah naik kot darah aku. jantung pn laju.. yela takut ar an. kot jd mcm titanic ke.. ceeyyhh !! tp sumpah la muka aku pn da cm kambing dah tht time. alhamdulillah xde pape. hmmm. 

kami dah keluar and kami dah sampai :)

sesampai nye kami disitu, memang betul2 menghargai masa lah org kate tanpa melengah kn lagi kami terus pergi mkn. mkn pn ala2 je sbb nnti kami nk makan tengah laut.. upssss. hehe. lepas singgah sat ja kt mamak tu minum2 then sementara kami tunggu limousin mengambil kami, hahaha berangan jelah kau nana. means kereta kwn ayah sampai utk bwk kami pi ronda2 langkawi sempat kami jalan2 kt perhentian Jeti tu. ade jual choc ade body glove ade rokok, sumpah murah. haha. and yg paling aku suka is tempat PERFUME !!
YA allah boleh jd gila aku kot. nasib baik duit xbyk kalau x mmg aku borong perfume jelah.. maklum duty free an. aku pn ade minat 1 perfume ni tp aku xingat ape name die lah. aku ingat balik dr jln2 tu baru beli tp apakan dayaaaaaa ;( sifat belah bagi aku nilah yg susah sgt buat pilihan ni yg bikin aku menyesal xsudah. hmm..
perfume tu betul2 depan ferrari tu ha ;(
menunggu limousin kami tiba, chhheetttt

then lepastu kami di bawa pula berjalan2 ke kedai coklat..byk jugak memborong.encik bf beli sudu garfu jugak utk mum die.. lepas dah soping soklat kami balik kejap umah ayah yg dekat langkawi ni rehat2 kejap sbb lpstu kami nk ke Kilim Geoforest pulak.. haa apekah itu?? kami dibawa berjalan jalan melihat panorama alam yg indah lagi menyamankan. kuangkuangkuang :) at tha same time kami nk makan kt situ jugek lah yg aku ckp mkn tengah laut tu. name tempat yg kami nk mkn tu Hole In The Wall ( buleh klik further info )
kt situ bukan setakat makan je. nnti before uh ataupun afta mkn ke ikut suke lah kn dowg akan bwk jenjalan kasi inpo tentang jenis2 ikan bagai.. sumpah best.. kami pun ade try bg ikan pari makan wooo. 








* NANTIKAN SAMBUNGANNYA :)