Mar 10, 2011

meh !! nak share

HI, ASSALAMMUALAIKUM :)

HARINI saya dengan bangganya nk menge'share something dekat y'all. apekah gerangan nye? fine aku bg intro sikit ye. as my name syaza kn y'all twu nggak ape makne nye? means dlm nama2 islam syaza itu ialah keharuman okayh. jd aku harini nk share keharuman perfume aku yg selalu aku menggunai nye pada waktu pejabat. pagi sembur lepas break sembur * lepas break tu ikut time, kalau tempat mkn yg hamis sampai melekat kt baju baru sembur lagi *
haaa perfume ni actually my sis yg guna for tha first. her friends kasik present time bday die. memula aku tgk mcm biase je. name pn xdela se popular gucci, nina ricci, ck, elizabeth arden, j'adore and jenama2 yg lain yg eksklusif gitu. haha. harga pun memang ya'allah murah sgt la mmg mampu dibeli oleh semua termasuk aku lah kn. nk beli yg eksklusif tu bukan xmampu, nk boleh je. tp fikir byk kali jugak lah kn. saya bukan lah anak ORANG KAYA SANGAT PUN (:
tp seriously perfume ni memang sangat sedap and sweet baunye. and tahan lama jugak. kalau yg lagi nk pekat bau boleh lah spray sepanjang masa. tp cukup memadai spray just for one time. memang tahan. aku x tak tipu korang ni tw. in fact selama aku dah pakai ni adelah dlm 5 6 org yg tanya aku pakai perfume ape. sumpah aku xtipu ni wehhh. hahah. mereka ckp baunye sangat sedap and bila aku lalu je bau tu still ade lg. nmpk x quality die cmne? cewwwahhhh, haha. bukan setakat perempuan je tanye. ade sorang mamat ni pun kata 
' eh awak pakai perfume ape ye? sedap bau die '
haaaa xperlu diragukan lagi. beli lah beli lah. bia semua harum macam saiyeee :)
haha. actually aku saje buat entry ni nk share saje. xde niat pape pun. tp ape yg aku ckp semua yg diatas memang betul. kalau sesape yg memang nk perfume tp budget mcm aku ni yg ala2 ni kn buleh lah try perfume ni. xmerugikan malah membaloikan. * eh ade ke ayat tu? hantammm sajala labu *..
jenama memang lah x gah mane but as long benda ni bagus ape salahnye kn. xperlu di bangga2 ape yg mahal tu semua. org bukan twu pn. yg org nk twu benda tu bagus. itu falsafah aku lah kn. xkisah la murah ke mahal ke janji aku puas hati.. eh aku ni dok ckp beli lah beli lah tapi x mention pun perfume apekah. mengundang je keje nye. haha. okayh2 perfume tu is......

(:  ENCHANTEUR PARIS  :)
TAAARAAAAA.. inilah yg digembar gemburkan aku tu. die ade 3 perasa. 
* finee nana memang nk beli ice blended kan ade 3 perasa, haha*
yelaaa die ade 3 choice. aku kasi inpohhh sikit naaa.
PURPLE ( KIRI ) : ADORE
PINK ( TENGAH ) : BELLE AMORE
YELLOW ( KANAN ) : MON AMIE


Setakat ni aku memang beli yg colour pink tu saje. sebab bau memang sweet. yang lain tu bukan x okayh, bau okayh tp belum minat lagi nk guna. ikut citarasa masing2 lah kn. sebab lain org lain lain citarasa. aku ckp pink sedap tp org lain ckp purple sedap and org yg lain pulak ckp yellow sedap. see citarasa masing2 kn.. jadi buat lah pilihan yg tepat. hahaha. mcm nk pergi ngundi la pulekkk. sape2 yg tgk botol die sekali imbas ade mcm perfume yg lain kn kn kn? and aku rase botol die sgt eksklusif jugak. haa mcm ni,

same kn korang ? 

SEKIAN TERIMA KASIH