Feb 16, 2011

semua punca, itulah

HI, Assalammualaikum semua :)
sihat ka semua? alhamdulillah moga semua dlm keadaan baik and same with me yaww. mcm picture yg sudah diupload kn di FB and seperti yg digembar gemburkan di entry aku that friday kn. i just got back from coti-coti malaysia. well xde jauh mane tp byk tempat kami tuju. haa that one later la aku story ye sbb memerlukan tenaga yg kuat serta kukuh untuk menaip. almaklum la kn da start kerja, mmg harapan la nk naip panjang lebor cik kiah hoiii. haha. kali ni entry agak panjang tp xde mcm panjang tuk coti-coti mesia tuh. kali ni padat serta ringkas sahaja. berkaitan, jengjengjeng... internet la. ni semua punca mengundang masing masing. dolu ingat x ade kes masuk soratkhabor ngatekn FB punca bercerai? haa ingat x ingat x? you kno what its true okayh. bukan tuk org yg dah berkhawin saje, tp yg sedang bercintan cinton pn same kedehaknye. bg siape yg ckp kalau bf/gf die uh xsporting or kuno ke ape ke, i think y'all fk pendek utk itu. cuba y'all fikir panjang sebab musabab ape pasangan y'all jd cmtu? siape yg penah alaminye saje yg tahu ape tw. fine i honest disini encik bf sangat xsuka aku bukak FB terlalu lame xpn kerap la. sbb ape? sebab die sayang aku lebih la. hhaha. die xsuka aku duk ngadap FB xpn ape2 jela terlampau melampau sangat. haa lagu mana tu? kayh aku clearkn kt sini. means terlalu obses sgt nk main tenet.lagi lagi utk FB la kn. sbb kt itu kalau da name pn perempuan mestila lelaki yg nge'add punya. so layan melayan sesame sendiri pula bermula. cuba kalau y'all bf/gf layan lelaki/perempuan lain mcm mane gayenye rase? sakit hati kn..tu yg aku cuba tonjolkn disini.. and kalau masing masing xde persefahaman lpstu salah menyalahkn sesame sendiri terjadi mmg la mengundang jawapan nye. mula la gaduh, lepastu nk berbaik ego pulak. da baik nnti gaduh balik sbb, da kate lappy depan mata kn da tentu2 nk on je. ha mcm mane tu? pokoknye, semua buat xkena la kn.
sini sini, mek nk habaq sat. ade baik ade buruk nye kalau nk main tenet ni. yg baik nye,kalau utk FB buleh hubung gn kawan kawan tahu perkembangan sesama sendiri. then buleh nk tahu ape2 sepantas kilat. tekan search dah dapat. yg buruk nya just terletak pada diri kita je yg ngendalikan mcmane. ade yg da on tenet lpstu lupa diri da. makan lupa mndi lupa kemas umah lupa. semua lupa lah. ade jugak terbaca yg suri rumah xmasak xhape disebabkn FB punya pasal. x ke mengundang tu? hapela ke obses sgt ye? hmm pada certain part of people lain kn cara and attitude nye. kadang kadang sy pn lalai jugak tp xde sampai tahap lupa semuanye. tp tula, encik bf pn ade terasa jugak gn perangai ni. die kata aku ngadap kemaruk sgt. padahal aku bukan kemaruk kt FB tu pn. aku ngabiskn masa berblogging je. die da salah faham. see salah faham lepastu mula la bergaduh. tu yg aku paling xsuka tu. mmg betul la punca punca. kalau x mmg berbaik je kami malam ni. disebabkn aku mengelola blog aku td die da marah. whateve it is, minxmaaf la sayang ye :)
pesanan aku yg ikhlas pada yg mengalami masalah sama mcm aku ni, kowg xleh nk ego sgt and xleh nk salah kn pasangan kowg melulu. kena fikir sbb ape mereka jd mcm gitu. semua jd bersebab. so bersyukur la sebab ade yg mengambil berat and sayang dekat kowg. cuma kene ade sifat faham antara satu sama lain and mengalah pada benda yg baik. xsalah utk itu. nk online buleh tp berpada-pada jgn sampai bwk padah.jd renung renungkan lahhh :)